12.11.2013 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Michelle Venema - WaarBenJij.nu 12.11.2013 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Michelle Venema - WaarBenJij.nu

12.11.2013

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

12 November 2013 | Suriname, Paramaribo

Na maanden wachten is het dan toch eindelijk zo ver! Ik zit inmiddels twee dagen in Suriname, maar het voelt al als een hele week! Ondanks wat obstakels en vertragingen, een goede vlucht gehad.Ik reis samen met Stella, Iris en Manon. Toen we het vliegtuig uitstapte voelde we inderdaad die warme deken zoals iedereen het omschrijft. Het rook alsof je door de vlindertuin liep van de dierentuin. Echt als de tropen! Samen met Stella slapen we op de Hofstede Crulllaan 5.(bij de foto's zie je op google earth waar je het huis kunt vinden, de huisnummers pakt het systeem in Paramaribo namelijk niet) Een prachtig huis met een geweldige huisbazin. Ingrid is haar naam. Bij aankomst, om half 1 's nachts, ontving ze ons zo liefdevol. Ze had eten en drinken voor ons gekocht. En met een knuffel, zo heerlijk! Gister kon ik Suriname voor het eerst bij daglicht zien. Het is hier prachtig! De palmbomen en de mangoboom is de tuin. Het prachtige grote huis!
Ingrid heeft ons dezelfde dag rondgereden door een deel van het centrum van Paramaribo. 'Niet te veel, want jullie moeten het verwerken' is wat ze zei. Zo veel verschillende eettenten gezien.
We zijn mee geweest naar een basisschool om haar kleinkinderen op te halen. We worden helemaal ingeburgerd! Zo fijn.
Wat ik hier zo mooi vind is dat een moskee en een synagoog naast elkaar! Je hebt dan wel een geloof, maar je bent gewoon een Surinamer hier. Ongeacht waarin je geloofd.

Samen met Iris, Manon en Stella hebben we bij Zus&Zo gegeten. Een leuke tent waar je lekker een hapje en een drankje kunt doen. Ik heb nog geen bord Roti gegeten, maar het eerste broodje Pom is wel al naar binnen! Wat is dat heerlijk zeg! De ober wist niet hoe hij het broodje moest omschrijven toen Manon vroeg waar het op leek.

Vandaag hebben we rustig aan gedaan. We zijn naar de Combi markt geweest. Ik noem het de Maggi markt, omdat er heel groot Maggi op staat. We hebben lekker fruit gekocht, waaronder hele klein banaantjes! Hihi (zie foto's). Daarnaast heb ik de tijd genomen om deze Blog op te starten, zodat jullie mijn avonturen kunnen volgen.

Tot het volgende reisverslag!

Liefs, Michelle

• 12 November 2013 - 20:59

Ju:

Lieve Michelle my belle,
    Wat een leuk begin van je blog en wat heb je dat snel voor elkaar! Je huis ziet er fijn uit en ik weet ook zeker dat je snel vriendjes zult worden met de honden!!! Wat fijn dat je een goede reis hebt gehad alleen jammer van de vertraging, maar zo te zien had je het gezellig in het vliegtuig! Mooie foto's en wat zien die banaantjes er heerlijk uit! Voor vanavond lekker genieten en een rustige nacht gewenst! Dikke kus Ju en Coen

• 12 November 2013 - 22:20

Gewnn Een Trotse Papa:

Hoi moppie ,,fijn om dit allemaal te zien en zeker om te lezen dat je aan het genieten bent.Ik ga je zeker volgen.zal zeker geen ellenlange verhalen hier neer zettem omdat je anders geen tijd hebt om bij Telesur je stage te kunnen volgen kusssss schat

• 12 November 2013 - 22:55

Michelle:

Ik zie dat ik de plattegrond ben vergeten. Volgt nog! Bedankt voor jullie lieve berichten! Xx

• 13 November 2013 - 09:17

Hansie:

Hoi lieve Mich, goed eerste bericht al en ga daar maar lekker genieten en zeker ook leuke dingen naast je verplichtingen natuurlijk. Dikke kus Hansie XXX

• 13 November 2013 - 11:18

Joke:

Hoi lieve mies. Leuk dat ee zo jouw avonturen een beetje mee kunnen beleven
    Ik wacht nu al in spanning op het volgende berichtje.
    En die warmte went! Dikke kus, Joke

• 13 November 2013 - 12:38

Sab:

hoi mies,

Wat goed om te lezen dat je het naar je zin hebt!! En wat een mooi huis om te verblijven :)
    Ik ga je avonturen zeker volgen! lekker genieten en veel succes met je stage!!

xx sab

• 13 November 2013 - 13:07

Monique, Don En Danley:

Hoi lieve schat. Wat heerlijk dat we zo al je belevenissen kunnen volgen. Scheelt voor jou ook een heleboel om ons allemaal apart te informeren. Ik ben heel benieuwd hoe je eerste ontmoeting bij Telesur vandaag gaat ( is) verlopen. En geniet maar van de warmte. Gisteren was het hier een echte herfstdag in november. Het heeft de hele dag geregend. Bah niks aan. Hopelijk ontvang je binnenkort een envelop met post van Paula - gisteren op de bus gedaan -
    dikke kus mama, Don en Danley

• 13 November 2013 - 20:06

Christiene:

Hee Stoere Mies !!!
    Hartstikke leuk om jou op deze manier te mogen volgen. De foto's zijn ZO buitenlands en je verteld er ook heel erg leuk en ZO goed bij, dat we bijna ook de geur van de vlindertuin kunnen ruiken en ook de zoete geur van die schattige kleine banaantjes !!! En om over die dikke knuffel van die mevrouw maar te zwijgen.
    Geweldig ! GA Zo Door om ons helemaal op de hoogte te houden, We hangen aan je lippen !
    Net zo een dikke knuffel, maar dan van ons Nico en Christiene

• 13 November 2013 - 20:46

Marije En Sven:

Schattie wat fijn dat je al zo snel de tijd neemt om ons allemaal jaloers te maken. En geweldig die foto's!!! We want more!! Dikke zoen xxxxx

• 15 November 2013 - 16:24

Ju En Coen:

Lieve Mies,
    Hier is het inmiddels vrijdagmiddag half 5. Boodschappen gedaan, huis aan kant, en zo eens even kijken of er bij jouw oude werkgever nog gezelligheid is! 't Zal wel wennen zijn dat we ja daar voorlopig niet meer tegenkomen....
    De herfst is hier in volle gang en vanaf morgen gaat de temperatuur nog meer dalen, zo naar de 4 of 5 graden. We hebben al wat vorst aan de grond gehad, maar van ruiten krabben is gelukkig nog geen sprake geweest.
    Afgelopen week kwam ik Senna tegen en je moest een hele dikke knuf hebben (dat fluisterde ze me in het oor...). Ze lag rustig midden op het parkeerterrein van de Nettorama te wachten tot Monique klaar was om verder te wandelen. Heb jij inmiddels kennis gemaakt met je "interim"-honden? Zijn ze een beetje lief of horen ze niet bij de huisbaas?
    Maandag is dan de grote dag dat je echt gaat beginnen! Spannend hoor.... we zijn met z'n allen erg benieuwd naar je eerste ervaring van die dag. Hoe zijn je collega's, hoe is het kantoor etc... dus we horen graag hoe het geweest is.
    Lieve schat, geniet nog even van je twee daagjes vrij en heeeeel veeel succes aanstaande maandag!
    Liefs, Ju en Coen