Family Tour & White Beach - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Michelle Venema - WaarBenJij.nu Family Tour & White Beach - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Michelle Venema - WaarBenJij.nu

Family Tour & White Beach

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

11 April 2014 | Suriname, Paramaribo

*Nieuwe foto's toegevoegd, check ook andere reisverslagen*

De week op stage na Nickerie/Bigipan was druk. Nog twee weken te gaan en nog zo veel af te ronden. Het was ook saai, nadat we weer heerlijk de natuurlijk in waren gedoken. We wilde meer! En besloten vorig weekend een auto te huren en zelf op pad te gaan.

Wat een weekend, wat een verhaal.....

Ik had vrijdag middag allerlei voorbereidingen getroffen wat betreft het eten, zodat we voor het hele weekend voorzien zouden zijn. Heerlijk pasta met huzarensalade gemengd (naar een idee van Stella). Bezakt en bepakt gingen we op pad. Wat was het heerlijk om weer lekker te touren en zelf te kunnen bepalen waar je heen gaat en wat je wilt gaan zien. Onze eerste stop was ston eiland. We wilde daar even rond kijken. Heb prachtige foto's kunnen maken en onze namen in het steen gezet, als aandenken. Misschien als we over 5 jaar terug komen dat het nog steeds te zien is! Helaas kwam de beheerder al snel naar ons toe dat we ons hadden moeten melden en moesten betalen. Voor dat half uurtje het gebied bekijken gaan we geen hele dag betalen. Dus zijn we snel onze reis gaan voortzetten. We hadden eerder die week besloten om te gaan slapen bij Saraban. Een recreatieoord die in de bush bush is gelegen. De omschrijving was heel bijzonder in het 'Buitenkansjes' boekje. Wij, over een baxietweg, zeker 3 uur gereden. Onderweg maar meerdere keren geïnformeerd of we nog wel op de goede weg waren. Toen waren we er eindelijk! EINDELIJK!. 'Hallo?', 'Haallooooo? Is daar iemand??' Niemand. Niemand? Niemand! DAT MEEN JE NIET! Saraban is tegenwoordig privé terrein. Ach onderweg nog genoeg andere plekjes gezien. Maar die waren allemaal op 18.00u gesloten. Was het ook nog eens keihard aan het regenen. Desondanks hebben we het onwijs naar ons zin gehad tot al die tijd. Maar de reis duurde steeds langer en de tank werd steeds leger. Er is werkelijk geen touw aan vast knopen. Dan is ie heel lang op de helft, dan zakt ie een kwart naar beneden. dus je moet het echt op de kilometers gaan bedenken hoeveel benzine er nog beschikbaar is. Verder hoor je ons niet klagen over de auto. Hij is super relaxt. Alleen wij waren wat minder relaxt aangezien er voorlopig nog geen tankstation te bekennen was. Ik reed, Iris slip half, Stella in de stress. (Ik ook maar ik liet het maar niet merken). Uiteindelijk kwamen we bij Zanderij aan en konden we tanken. Achteraf bleek dat we voldoende hadden getankt en dat we dus wel wat meer op onze kennis mogen vertrouwen. Hoe spannend het ook was, we hebben er enorm om kunnen lachen. Het regende nog steeds met bakken uit de hemel. Nu geen zin om over een modderig recreatieoord te wandelen, dus we besloten thuis te slapen en de volgende dag lekker verder te gaan touren.
Thuis baalden we toch behoorlijk dat we niet in onze hangmatten konden overnachten. Nou, dan maar gewoon de hangmatten ophangen bij het balkon. Slaap je toch in de buitenlucht.
Ik vond het heerlijk en heb sinds die dag geen nacht meer in me bed geslapen. Ik slaap nu elke nacht in de hangmat op het balkon. I love it!
De volgende dag zijn we lekker op ons gemakje wakker geworden en naar White Beach vertrokken, waar we de hele dag heerlijk hebben liggen relaxen. Zo fijn, dat we dit weekend weer gaan!

Nu ik dit verslag tik, zit ik op stage. Het is mijn laatste dag en ik heb dadelijk mijn eindpresentatie. Straks heerlijk vakantie voor de komende 3 weken! Genieten!
Er komt zeker nog een reisverslag voor mijn vertrek, want er staan genoeg leuke activiteiten op de planning.

Tot snel!

Brasa, Michelle

  • 11 April 2014 - 17:24

    Christiene:

    Hoi Michelle,

    JIJ bent Klaar met je stage !!!! YEAHHHHHH !!!!!! FEEST !!!!!!!
    Ging je eindpresentatie goed ???? ( of eh...... ben je die NU JUIST aan het doen)
    Zit net ff te denken aan het tijdsverschil Half 6 hier , dus bij jou half 2
    JAAAAAA Ik ga voor je duimen !!! Zet hem op !!

    Als ik dit verhaal lees zie ik 3 stoere meiden voor me vol met levenslust, de 3 musketiers !!!
    Wat een heerlijke verhalen weer. Jullie keten wat af he met zijn 3en Toppie hoor. Geniet er maar van !
    Een eigen autootje waar jullie lekker mee kunnen rond toeren, doen jullie wel voorzichtig ???
    Geen enge capriolen uithalen hoor. Hou ook de kilometerstand goed in de gaten Hahahahah.....
    Dus nu heb je heerlijk vakantie !!! Meid wat een zalige luxe.
    De foto's stralen ons ook tegemoet. We zien dat je het enorm naar je zin hebt.
    Dus geen bed meer voor jou maar een hangmat.
    Dank je wel voor je verslag en we gunnen je een heerlijk relax weekend op White Beach.


    Kijk uit naar je vakantie verhalen !
    Dikke hollandse hug van ons allemaal uit Wageningen
    Liefs Christiene

  • 14 April 2014 - 14:27

    Ju En Coen:

    Zoooooooo!!!!! En dat was dat!!!!!!! Dag Telesur!!!!
    Nu ga ik eens lekker vakantie houden!

    Je hebt helemaal gelijk lieve Mies! Lekker nog 3 weken met je bibs in de zon, omringd door alles wat je zo mooi vindt!!

    We vinden je een topper, hebben heeeeeel erg genoten van alle verhalen en foto's en zijn benieuwd naar je "vakantie-verhaal".

    Geniet er nog even van lieve meid, en tot na 3 mei!

    Beso, Ju en Coen

  • 21 April 2014 - 15:11

    :

    ik sliep niet... ik was de omgeving goed aan het observeren EN IK WAS OOK AAN HET RIJDEN!!! zo gemeen dit weer..

  • 21 April 2014 - 15:28

    Michelle Venema:


    Ik zeg toch ook half schatje :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 12 Nov. 2013
Verslag gelezen: 623
Totaal aantal bezoekers 15512

Voorgaande reizen:

10 November 2013 - 03 Mei 2014

Paramaribo, Suriname

Landen bezocht: