15.11.2013 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Michelle Venema - WaarBenJij.nu 15.11.2013 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Michelle Venema - WaarBenJij.nu

15.11.2013

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

15 November 2013 | Suriname, Paramaribo

De eerste week zit er al weer bijna op. Wat vliegt de tijd. Een week vol nieuwe ervaringen. Het leren kennen van de omgeving lijkt veel sneller te gaan dan dat ik in eerste instantie had verwacht. Het voelt alsof ik hier al twee weken ben. En het is hier heerlijk. Begrijp me niet verkeerd, ik mis jullie allemaal!

Woensdag ben ik samen met Iris, Manon en Stella de uitdaging aangegaan om ons visum verder te regelen. Voor de mensen die weten hoeveel werk ik er in Nederland aan heb gehad, dat was dus niks. Twee fietsen, vier mensen en een lange helse rit! Fietsen blijkt hier levensgevaarlijk te zijn, daarom zie je het bijna alleen maar Nederlandse stagiaires doen. Die zijn ervaren genoeg. Jullie hoeven niet bang te zijn dat er iets gebeurd hoor, we vallen genoeg op me onze blanke huid en blonde haren. Het is dan ook niet duidelijk of het toeteren een waarschuwing of aandacht trekkerij is.
Manon zou de plakzegels regelen (gewoon simpele postzegels) bij het postkantoor, maar die waren op, voor de komende drie maanden. Vervolgens bij de copyshop gekopieerd en daar nog maar eens gevraagd. Wij werden weer terug verwezen (het is hier echt van het kastje naar de muur gestuurd worden). De vriendelijke vrouw hielp ons heel goed met een alternatief, maar was zelf geshockeert dat er geen plakzegels meer waren voor de komende drie maanden. Hoe moet het nou met kerstkaarten?! Later gelukkig nog bij een andere winkel geslaagd, want we konden er niet van uitgaan dat de vreemdelingendienst hier enige hulp bij zou bieden. Nadat we bij de bank waren geweest om geld te storten door gefietst naar het zuidelijke deel van Paramaribo, waar we de vreemdelingendienst konden vinden. Uiteindelijk kregen we, na lang wachten, alleen een stempel. Afspraak staat voor 4 december, dus jullie horen nog hoe dat is verlopen.

Gister zijn Stella en ik goed geslaagd voor schoenen bij Steps. Dames.... DRIE VERDIEPINGEN MET SCHOENEN!! Voor € 2,50 prachtige sandalen gescoord. Heel gevaarlijk zo om de hoek...
Gisteravond gekickboxt! Ik ben om. Wat was het heerlijk om lekker te sporten. Ondanks de spierpijn van vandaag heb ik toch besloten om een abbonement af te sluiten. Dus pas maar op als ik terug in Nederland ben!

Voor zondag staat er een dolfijnentrip op het programma! Onwijs veel zin in!

Jullie horen van mij!

Liefs, Michelle

  • 17 November 2013 - 13:47

    P.M.crombeecke (oma):

    Lieve Michelle,

    Wat leuk om je helemaal te volgen via jouw rijsverslag, wat je heel, heel goed doet.

    Je formuleert zo beeldend, of ik naast je loop.

    Wat heb je het geweldig getroffen met alles, ik begrijp, dat je je geluk niet op kan.

    De kleur van het bed, dat jij meteen spontaan aanwees is hetzejfe als mijn kasten.

    Ook daar ben je heel goed in!!~

    Een heerlijke dag bij de dolfijnen vandaag.

    Heel, veel liefs xxxx, Oma.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 12 Nov. 2013
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 15517

Voorgaande reizen:

10 November 2013 - 03 Mei 2014

Paramaribo, Suriname

Landen bezocht: