10.12.2013 - Reisverslag uit Domburg, Suriname van Michelle Venema - WaarBenJij.nu 10.12.2013 - Reisverslag uit Domburg, Suriname van Michelle Venema - WaarBenJij.nu

10.12.2013

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

10 December 2013 | Suriname, Domburg

Lieve lezers,

Weer even gewacht tot een nieuw verslag, zodat ik wat meer kon vertellen. Het laatste verslag was vrijdag 29 november, toen een prachtig weekend begon. Die zaterdag hebben we heerlijk geshopt in de Manetraite Mall en daarna geborreld.
Die zondag hebben we iets geweldigs gedaan! We hadden ons opgegeven voor een gezinsspeurtocht, per auto, door Paramaribo. Stella en Julia de chauffeurs, Iris verzorgster van de hapjes en drankjes en ik de navigator (met mijn geweldige navigatiesysteem op mijn telefoon van mijn lieve vriendje!). Uiteindelijk was het niet zo gelopen zoals we gepland hadden. We zaten allemaal te 'bleren' in de auto, op een goede manier! Wat een teamwork! Hier is ons lied definitief geworden. Wij zingen op de melodie van het nummer Binnen van Marco Borsato: FILE! File op de weg, file op de brug. FILE! en ga zo maar door.

Maandag begon alweer mijn derde stageweek, de tijd gaat hier zo gigantisch snel. Ik heb al veel gedaan: coachgesprekken voorbereid, trainingen ontwikkeld en een bestaande training beoordeeld. Vorige week te horen gekregen dat ik deze trainingen zelf mag gaan uitvoeren! Mijn stagebegeleidster is tevreden over mij werk ik. Ik word gelukkig erg vrij gelaten in mijn werk en er is nog niets geweest wat ze totaal heeft afgewezen, enkel hier en daar wat aanscherp punten. Mijn zelfvertrouwen krijgt een enorme boost.

Ook wij wilde Sinterklaas een beetje vieren. Uiteindelijk is het sinterklaas spel met kadootjes afgevallen, omdat hier niet echt gemakkelijk 'hebbedingetjes' te koop zijn. We besloten om ons geld uit te geven aan een heerlijke tapas avond (zie foto's). Alles zelf gemaakt! Kaaskrokketjes, champingons, auberigine koekjes, patatas bravas, gehaktballetjes, kipstukjes, spinanzie ui koeken, een surinaams bolletje waarvan ik de naam alweer vergeten ben... en natuurlijk Sangria (maar dat laatste kwam gewoon uit de fles, hahha)

Afgelopen zaterdag zijn we naar White Beach gegaan, waar ik voor het eerst heb gezwommen. Het was heerlijk om lekker te luieren (alsof we dat als niet genoeg doen) en bruin te bakken. Het voelt dan echt alsof je constant vakantie hebt. Een hele lange vakantie! Ik heb daar weer mooie foto's gemaakt. Het fotograferen vind ik steeds leuker worden. Als we op een mooie locatie zijn ga ik een stukje lopen om foto's te maken. De prachtigste plaatjes komen eruit!
Zaterdag avond was het Heineken Starclub feest, vlak bij Domburg. Gelukkig hebben we onze bob Julia, dus we komen overal veilig! De reis er naartoe was al hilarisch. Ik heb er lekker kunnen dansen!
Op de terugweg had ik onwijs zin in een hamburger (waarvan ik er echt al zo veel van op heb sinds ik hier ben). Helaas was de McDonals dicht, de Burgerking dicht. De KFC was nog open, met een drive. We reden de drive op. Toen er een auto recht op ons af kwam rijden kwamen we tot de conclusie dat we bij de uitgang er waren ingereden!! Gelukkig alles goed gegaan, maar de grappige opmerkingen van de KFC drive medewerker zijn ons niet bespaard gebleven. Met 1 SRD heb ik de 'boeite' weten af te betalen en kon ik eindelijk genieten van mijn hamburger =).

Zondag was een lekker ontspannen/rommel dagje. En geloof het of niet, maar hier is er ook gewoon kerstversiering! Afgelopen zondag hebben we de veranda, de tuin en de boom versierd. Heel gek om het warm te hebben terwijl je kerstversiering op aan het hangen bent. Zo leuk dat Ingrid ons overal zo bij blijft betrekken.
De straten en huizen vullen zich ook steeds meer en meer met kerstverlichting, het is een prachtig (soms afgrijselijk) gezicht.

We zijn steeds actiever bezig in de keuken. We geven elkaar kooklessen. De meeste creatieve gerechten komen langs schuiven en het smaakt allemaal heerlijk. Ingrid vind het geweldig en zegt geregeld: ''Mijn keuken weet niet wat hem overkomt!'. Het is zo'n gezellige bezigheid.

Steeds meer en meer vind ik mijn draai hier in Paramaribo.Ik had me niet kunnen bedenken dat ik hier zo'n heerlijk tijd tegemoet zou gaan, met zulke fijne warme mensen om me heen. Ik mag echt in mijn handjes knijpen met de meiden, Ingrid en het huis waar ik woon. Begrijp me niet verkeerd. Ik mis jullie onwijs erg!! Ik sla alleen de kou even over ;).

Jullie horen weer van mij!

Dikke kus, liefs en Brasaaaas!

Michelle

  • 10 December 2013 - 16:38

    Shar:

    Liefje!

    Wat een onwijs leuk verhaal heb je weer neergezet!

    Ben zo ontzettend blij voor je!

    En enorm trots!

    Hopelijk kunnen we snel tijd vinden om te skypen.

    Mopje geniet! Love you!

  • 10 December 2013 - 21:59

    Papa:

    Weer heel mooi dit verhaal en ja lijkt mij gek om in deze temp kerst te vieren schat Enjoy enjoy

  • 11 December 2013 - 18:46

    Je Liefe Broertje:

    heey miesje,

    ik vind het super fijn dat je het zo naar je zin heb daar, je bent al weer een maand weg. gelukkig nog maar 5 maandjes. Maar natuurlijk hoop ik ook dat je het naar je zin heb daar, goed dat je ook lekker ontspant naast het harde werken. natuurlijk laten we je met kerst niet met rust, als je s' avonds op je laptop kijkt zal je zien dat je wel 100 skype gesprekken heb gemist ;) ik hoop ook dat we nog voor de kerst even kunnen skypen.

    Mies geniet van de mooie dingen!

    love you, xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Dan ;)

  • 11 December 2013 - 19:09

    Mama:

    Wat heerlijk verslag in treinvaart. Je schrijft als een tierelier. Heerlijk om zo intens met je alles mee te beleven. En zo fijn dat je zo welkom onthaald voelt en goed contact hebt met de mensen om je heen. Maar tja dat kan niet anders "wat je uitstraalt" krijg je terug. Een groot contrast ; de inspanning om alles en iedereen eigen te maken alsof het een heel natuurlijk deel van je leven is NU. En dan zo genieten van zo'n bijzonder en mooi land...........zonnen en luieren. Wees maar blij dat je de kou mist. Behalve dat het er bijhoort met het optuigen van de kerstboom. Voelt als slagroom op een haring versieren met 30 graden Celsius boven nul en je op sommige foto's de temperatuur niet raadt. Knap dat je naast alle bezigheden je verslag bijhoudt. We hangen aan je lippen en aan je FOTO'S - een fotocamera zal een welbesteed cadeautje zijn - van wat allemaal hebt meegemaakt. Doe de groeten aan Ingrid, word steeds nieuwsgierig naar haar !! En aan Stella, Julia en Iris. En wat betreft de Hamburgers en drankjes kan ik als "moeder"'alleen maar zeggen "met mate meid" !!! Nee hoor Ha ha gaat helemaal goed komen en dat train je met kickboksen er wel weer af. Ik krijg wel het idee naar de inhoud van je verslagen dat Paramaribo al aardig op de hoogte van jullie aanwezigheid is. Geniet van dit mooie bijzonder avontuur. Hou van je. Een hele dikke knuffel. Mama

  • 12 December 2013 - 10:44

    Crombeecke (Oma):


    Lieve Michelle,

    Alles wat ik je toewenste bij je vertrek naar Suriname, begint nu alle vormen aan te nemen!

    Zo zie je nu dat deze opleiding helemaal op maat voor je gesneden is.

    Ik ben zo ontzettend blij voor je, dat je daar helemaal op je plaats bent.

    Voel mij, door jouw mooie reisverslagen, heel dicht bij jou.

    Blijf altijd zo jezelf, dan krijg je een heel mooi leven!!!

    Ga nu nog even je heel verslag weer lezen, ik krijg er geen genoeg van.

    Hou van je, heel veel liefs en dikke kus, xxxxxxxx, Oma.

  • 14 December 2013 - 21:41

    Jeroen:

    Ik ben zoooo trots op je! :)

    Toppi schatje, x!!!!

  • 15 December 2013 - 15:30

    Ju En Coen:

    Lieve Mies,

    Wat een heerlijke verhalen! We zijn gewoon jaloers op je! Het lijkt me inderdaad raar om in de warmte de kerstboom te versieren, maar ook wel weer heel grappig! Het ziet er supergezellig uit daar bij jullie!
    Wat staat er, gezien jullie gevorderde kookkunsten, op het kerstmenu? Of laten jullie je lekker verwennen in een restaurantje?

    We zijn erg blij dat het zo goed met je gaat, al had ik persoonlijk niet anders verwacht! Het is fijn dat je gezellige en fijne warme mensen om je heen hebt, dat sterkt te mens in tijden dat je heimwee mocht hebben of het even niet zit.
    Voorlopig denk ik echter dat dat allemaal niet aan de orde is! Je geniet met volle teugen van je werk, het land en de mensen, dus helemaal Top! En dan niet te vergeten alle lieve berichten uit het koude (6 graden) Nederland. Daar is zo'n blog toch wel heel erg handig voor!

    Overigens ben ik het heel erg met Monique eens dat een goede fotocamera best iets is om over na te denken. Je foto's zijn behalve heel mooi, ook creatief. Je hebt gevoel voor het plaatje!

    Kortom lieve schat, geniet er lekker van! We wensen je warme Kerstdagen toe en een bijzondere oudejaarsavond!!

    In het nieuwe jaar ga ik je, al skypend, gelukkig nieuwjaar wensen!!

    Dikke kus en knuf van Ju en Coen x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 12 Nov. 2013
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 15519

Voorgaande reizen:

10 November 2013 - 03 Mei 2014

Paramaribo, Suriname

Landen bezocht: