23.12.2012 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Michelle Venema - WaarBenJij.nu 23.12.2012 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Michelle Venema - WaarBenJij.nu

23.12.2012

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

23 December 2013 | Suriname, Paramaribo

Vakantie! De eerste vakantiedag is aangebroken en ik vond het hoog tijd om weer een verslag te plaatsen zodat jullie goed op de hoogte blijven!

Dinsdag 10 december zijn naar de film geweest bij de Nederlandse ambassade. Forbidding Voices. Prachtige film, maar ook heel pittig. De film stond in het teken van mensenrechten en was georganiseerd door ons huisgenootje, die toevallig ook Michelle heet! Leuk om daar ook even geweest te zijn!

Woensdag 11 december, na dik een maand, heb ik voor het eerst in een zwembad gezwommen! In totaal een kilometer gezwommen! Wauw. Het was heerlijk!

Het weekend daarna hebben we lekker rustig aan gedaan. Het leek me erg leuk om eens een drie gangen menu te maken en ik besloot om zondag de keuken in te duiken! Samen met Iris hebben we een heerlijk menu weten te creëren. Als voorgerecht: Aubergine soep met strikkoekjes, bestreken met pestodressing. Het hoofdgerecht: mix van aardappel, rode kool, ui, tonijn en kaas uit de oven. Nagerecht: Vanille ijs met vruchten gezwommen in Sangria. (zie foto's).

Die maandag daarna begon stage weer en de week is heel snel gegaan. Naast de taken die ik van me stagebegeleidster krijg, komen er ook collega's bij me langs met vragen. Dit is natuurlijk top! Ik voel me echt geen stagiaire binnen het bedrijf. Ze hebben zo veel vertrouwen in mij en mijn kennis. Ik ben er heel verbaasd over, maar het is ook enorm leuk!
Doordat ik zo hard heb gewerkt heb ik een aantal dagen vrij gekregen van mij stage begeleidster. De dagen vliegen voorbij met de vele taken die ik op stage mag uitvoeren.

In een eerder reisverslag hebben jullie kunnen lezen dat ik mee heb gedaan aan een Rumicub dag bij de vriendinnen van Ingrid. Dinsdag 17 december werd de Rumicub avond bij ons thuis gehouden en natuurlijk, zo lief als Ingrid is, mochten wij daar ook gewoon bij zijn. We hebben een geweldige avond gehad en onwijs gelachen. Vooral met Gerda. Vrouw naar mijn hart! Rookt en drinkt Whiskey on the rocks. (zo veel rokers zijn er hier namelijk niet!) Nog steeds maken we grappen over de uitspraken die zij die avond had! Alles op z'n Chinees! Van onder naar boven. Van links naar rechts. (en daarmee bedoelde ze hetzelfde als we zeggen op z'n Frans). Hilarisch! We zijn uitgenodigd wanneer ze 60 jaar wordt! Dus dit beloofd ook een wilde avond te worden.

Afgelopen woensdag ben ik op de Surinaamse televisie geweest! Ik heb het zelf niet gezien, maar mijn stagebegeleidster heeft mij wel gespot! Ik was aanwezig bij het DSB kerstconcert. Een podium naast de Katherdraal, midden op straat, met gigantisch veel mensen! Wat was het mooi! Helaas hadden we geen plekken om te zitten, dus we zijn niet heel lang gebleven. Daarna met de moeder en oma van Stella uit eten geweest, want die zijn hier met de feestdagen. Helaas viel ons lievelingsrestaurant JiJi's nu gigantische tegen. Helaas. We hebben twee uur op ons eten moeten wachten. Voorlopig gaan we daar dus even niet meer heen.

Inmiddels heb ik leuk contact kunnen leggen met mijn collega's. Afgelopen donderdag was er een kerstdiner. In totaal waren we met +/- 50 man. We hebben gegeten bij restuarant Sahrina. Gigantische ruimte waar grote groepen eten, en zo ook dus de medewerkers van de afdeling TOC van Telesur. Tijdens het diner werden ook veel kerstliederen in samenzang gezongen. Ook werd er gevraagd of er iemand nog een voordracht had. Ik heb alle moed bij elkaar geraapt en mezelf voor de groep gezet. Het hoofd van TOC speelde gitaar en samen met de voorzitter hebben we 'Oh happy day' gezongen. Onwijs spannend, maar ik heb er enorm veel leuke reacties op gekregen en ik denk dat ik hiermee ook een hoop indruk heb weten te maken. Mijn stagebegeleidster vond het geweldig en wist wel wat we tijdens het stagegesprek zouden bespreken. Wees niet gevreesd! Het is opgenomen. Alleen het is een beetje een te groot bestand om up te loaden op mijn profiel.

Afgelopen weekend lekker rustig aangedaan, om een beetje klaar te stomen voor de feestdagen!

Dat het hier nu de 'kleine' regentijd is, is zacht uitgedrukt. Het lijkt wel de groter!! Het regent gigantisch en je moet niet buiten zijn als er zo'n bui valt. Vanmorgen kwam ik wederom weer doorweekt thuis aan. Gelukkig zijn de temperaturen hier goed, dus het valt mee hoe erg je hier last van hebt.

Voor de kerst heb ik genoeg op het programma staan.
Kerstavond gaan we 's avonds naar de kerk en lekker een hapje buiten de deur uit.
1e kerstdag gaan we thuis courmetten en 2de kerstdag hebben we een kerstbrunch bij lunchcafe Lekker!.

Ik wil iedereen alvast hele hele hele fijne kerstdagen toewensen! En mocht ik voor het nieuwe jaar geen nieuw reisverslag mee plaatsen, dan ook alvast een heel heel heel gelukkig nieuwjaar!

Liefs en brasas!

Michelle


  • 23 December 2013 - 19:16

    Elzard:

    Het is zo raar om te zien dat jullie luchtig gekleed zijn terwijl wij hier dik gekleed zijn. En ja jij juliie en iedereen een fantastisch kerstfeest en vooral een een gelukkig nieuwjaar. Ps ben benieuwd of ze daar ook veel vuurwerk afsteken XXXX hou van je schat dikke kussss

  • 24 December 2013 - 16:39

    Ju En Coen:

    Lieve Mies,
    Wat een prachtig verhaal weer! Wij wensen jou vanuit Albaida hele gezellige kerstdagen en een spetterend begin van het nieuwe jaar!
    Hele dikke beso, Ju en Coen

  • 24 December 2013 - 19:42

    Christiene:

    Ha...Michelle

    Dank je wel voor je weer hele gezellige reisverslag
    en dat je daar zo veel al geleerd hebt.
    Ook dat ze je al heel veel eigen verantwoordelijkheid geven. Toppie. Heb je zelf gedaan !.
    Wij wensen jou daar in dat verre en warme Suriname ook een hele gezellige kersttijd toe.
    Eentje die je NOOOOOOIT meer vergeet !!!!!!
    Samen met alle lieve mensen daar om je heen, zal dat best wel helemaal goed komen.

    Warme Kerstgroet van
    Nico Christiene en Nicky
    Jaimy en Raoul
    Roby en Felicia

    Doeggggggg

  • 25 December 2013 - 11:48

    Hansie:

    Merry Xmas lieve Michelle XX

  • 31 December 2013 - 01:08

    Lot:

    Ik ben zo benieuwd naar je filmpje! Ben heeel blij dat je het zo naar je zin hebt daar! Morgen oud en nieuw zonder je poes! Heel bizar! Hoop dat het daar ook een mooi feestje is! Zal je nog wel even contacten voor het nieuwe jaar! Even virtueel proosten toch. Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 12 Nov. 2013
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 15518

Voorgaande reizen:

10 November 2013 - 03 Mei 2014

Paramaribo, Suriname

Landen bezocht: