50/50 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Michelle Venema - WaarBenJij.nu 50/50 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Michelle Venema - WaarBenJij.nu

50/50

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

10 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Allereerst wil ik jullie bedanken voor het lezen van mijn reisverslagen en voor al jullie lieve reacties op mijn blog en daarbuiten! Het geeft me echt een fijn gevoel dat jullie zo enthousiast zijn en met mij mee leven en ik vind het super om van jullie te horen!

De weken vliegen voorbij. Ik ben nu langer in Suriname dan dat ik nog blijf. Ik wil nog zo veel dingen doen en heb nog zo weinig tijd voor mijn gevoel.
Vorige week heb ik alvast mijn nieuwe huisgenoot ontmoet. Geloof het of niet, haar achter is ook Venema. Ik hoor het echt niet veel, laat staan dat je in hetzelfde gasthuis woont!

Vorige week zaterdag heb ik ook voor het eerst op Blauwgrond gegeten. Nou dat was een echte aanrader. Het kost geen drol en het is heerlijk eten! Toen we er met de taxi heen gingen, ontdekte ik ook de prachtigste huizen die ik nog niet eerder had gezien. Wauw wat zijn ze groot!
Diezelfde zaterdag heb ik ook mijn haren gekleurd met een spoeling. Koper-blond is niet wat ik verwacht had. Het is gelukkig nu bijgetrokken en ik ben er tevreden over, maar de eerste paar dagen waar verschrikkelijk! Haha. De spoeling wil er nog niet helemaal uittrekken. Ik ben van plan er iets anders mee te doen maar ik wacht even tot mama er is.

En die is er inmiddels al over 11 dagen! Ik kijk er enorm naar uit dat we lekker twee weken samen zijn. We gaan een trip maken naar Galibi en Isadau. Galibi is aan de rivier die grenst met Frans- Guyane, rond deze tijd van het jaar kun je grote zeeschildpadden hun eieren zien leggen en bezoek je het buurland. Het is natuurlijk wel vet dat ik kan zeggen dat ik in Frans- Guyane ben geweest! Idasau is in het binnenland, voorbij het stuwmeer. We gaan, naast genieten van de prachtige natuur, marrondorpen bezoeken. Ontzettend gaaf. Maar eerst genieten van het moment dat moederlief met haar koffer door de schuifdeuren te voorschijn komt en dat ik haar dan voorlopig even niet los laat!

Afgelopen vrijdag heb ik op stage mijn eerste, zelf ontworpen, training mogen geven. Van te voren was ik erg nerveus, maar terwijl ik bezig was, begon het al erg leuk te worden om te doen. Ik besefte me, terwijl ik daar stond, dat ik dit zo leuk vind om te doen. En dat het me ook goed af gaat!
Na stage was het weekend aangebroken en we hadden al afgesproken om 's avonds naar havana club te gaan. Want hier zou Jay Sean zijn voor zijn after dinner party. De volgende dag zou hij zijn optreden doen. Voor de mensen waarvan er nog geen belletje gaat rinkelen, hij is van het nummer. 'Baby are you down, down, down, down, down, down, dooooowwnn, doooowwwn. Even when the sky is falling down'. Samen met Iris, Stella en Sebas (vriend van Stella, want die is inmiddels ook gearriveerd in Su) zijn we richting Havana Lounge gegaan. Maar.. Geen mensen, geen open club, geen Jay Sean. In ieder geval, dat dachten we. Hij bleek op de eerste verdieping luxe te zitten dineren. De beveiligingsman was zo lief om te kijken of hij nog iets voor ons kon regelen. Jay Sean passeerde ons naar buiten om te roken. Toen wij ook buiten stonden was Stella bijdehand genoeg om hem aan te spreken. 'Excuus me, Can i ask you something. Where is the party?!' GEWELDIG. Hij stond met een bek vol tanden. Daarna nog even een kort babbeltje gemaakt. Ik ben niet met hem om de foto gegaan. Ik vond het zo'n kwallen actie. 30 SRD weggegooid aan zo'n flapdrol... Maarja. Ik kan wel zeggen dat ik de hand van Jay Sean heb geschud he. Haha.

Zaterdag ben ik met Iris naar de bioscoop geweest. Een lekkere ontspannen dag! Op de zondag is er altijd markt. Inmiddels kent de mevrouw van de markt kraam mij. Zij is een van de weinige die advocado's verkoopt. En groot dat ze zijn!! En lekker dat ze zijn! Helaas had ze deze week niks daarvan. Ik heb mijn tas verder wel gevuld met groente en fruit voor de hele week. Ongerekend koste me dat 12,50. In Nederland had ik er iets van 30 euro voor moeten betalen denk ik. Mama zou haar geluk niet op kunnen als ze hier is. Ik heb ook casave gekocht die ik zelf maar is ga bereiden. Ik vind het zo heerlijk! 's middags wezen Rumicubben met Iris bij Klara, een vriendin van Ingrid. We zijn inmiddels helemaal ingeburgerd en worden telkens uitgenodigd voor deze middagjes. Daar heb ik Elka ontmoet. Een vrouw die hier haar eigen kookprogramma heeft gehad en een kookboek heeft geschreven. A.s. zaterdag gaat zij mij Pom leren maken. Ik heb gezegd dat ik het niet kon maken om thuis te komen en geen Surinaams eten kon koken, daar zouden ze heel ongelukkig van worden.
De avond was het toppunt. Samen met Iris ben ik naar een voorstelling geweest: Kid Dynamite. In een woord: WAUW! Het was geweldig. Een Jazz theather voorstelling. Een mooi verhaal, mooie muziek, het was TOP!

Mijn volgende verslag zou misschien even op zich laten wachten, want als mama zal ik daar weinig tijd voor hebben!

Brasa's

Michelle


  • 10 Februari 2014 - 19:41

    Christiene:

    Heee Mies ,

    Daar ben ik weer hoor. Trouwe fan van je mail.
    Vind het ook fijn dat hotmail zegt dat ik mail heb van jou, dan kan ik ook meteen je gezellige verslag weer lezen.
    Jaimy zit hier met mij samen aan de tafel (na het avondeten, Raoul heeft avonddienst dus eet ze gezellig met ons mee). Ik lees je reisverslag voor en vraag aan haar of ze Jay Sean kent. (sorry ik niet)
    Jaaaaa zegt ze dat is een hele bekende Rapper ! Dus ik lees hardop voor wat bijdehante Stella gaat zeggen tegen hem .
    'Excuus me, Can i ask you something. Where is the party?!' GEWELDIG. Hij stond met een bek vol tanden.

    Hahahah FF lekker gelachen.

    Nou Hoop toch echt wel dat je met dit reisverslag ook verteld als je mams er is hoor.
    Anders app ik je mam wel even dat ze je ff opport voor een stukje schrijfwerk !
    Wil graag weten hoe jullie op dat schildpaddeneilend alle eieren gaan tellen.

    Maar eerst genieten van het moment dat moederlief met haar koffer door de schuifdeuren te voorschijn komt en dat ik haar dan voorlopig even niet los laat!
    Vergeet je mij ook niet ff te huggen........ik zit in die grote hutkoffer van haar.....

    Doegggggggggggggggg Liefs van hier ........Christiene en de rest van de familie






  • 11 Februari 2014 - 01:27

    Lottie:

    Heey liefje! Fb reminder jeee! :D
    Wat een domper van jay Sean zeg, ik denk je regelt hem wel even voor me.
    Maar ga maar heel Suri eten leren maken. Ik wil echte roti à la mies als je terug bent. Hopi jammieee
    Kusjesss

  • 11 Februari 2014 - 10:05

    Hansie:

    Was weer een leuk verslagje
    Dikke kus XXX

  • 19 Februari 2014 - 16:09

    Ju En Coen:

    Lieve Michelle my Belle,

    Ik wil je graag heeeeel veeeeel plezier wensen met je mams in Suri!
    Geniet lekker van elkaar en ze heeft vast een hele goeie gids aan jou!

    Have fun en spreek je na 2 weekjes!!!

    Liefs, Ju en Coen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 12 Nov. 2013
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 15511

Voorgaande reizen:

10 November 2013 - 03 Mei 2014

Paramaribo, Suriname

Landen bezocht: