Oh Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Michelle Venema - WaarBenJij.nu Oh Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Michelle Venema - WaarBenJij.nu

Oh Paramaribo

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

28 Januari 2014 | Suriname, Paramaribo

De trip naar Babunhol/ Klaaskreek is alweer meer dan twee weken geleden. In de tussentijd heb ik hele relaxte dingen gedaan.

Ik ben nu twee keer naar de bioscoop geweest. 'Hoe duur was de suiker' was een pittige film en helemaal apart om deze in Suriname zelf te kijken. Ik was met collega's van Telesur gegaan en geloof het of niet: Ik was zowat de enige bakra in de zaal. Het was een beetje ongemakkelijk in het begin, maar ja, ik ben toch niet zo?! Het is aan te raden om deze film te kijken voor wie dat nog niet heeft gedaan.
Afgelopen zaterdag ben ik met Stella naar een Ride Along geweest. Wat een hilarische film! En het gelach van de Surinamers werkt zwaar aanstekelijk! Ik kan makkelijk die film nog eens kijken, want ik heb hele stukken gemist door het uitbundige gelach. Sorry, maar zo veel gezelliger dan in Nederland.

Ik ga nu ook ook vaker naar Zin! een cafetje met zwembad waar je heel relaxt kunt zonnen. Ook prettig om is na stage te doen. Je moet het natuurlijk leuk voor jezelf maken.

Mama komt ook bijna. Nog drie en een halve week. Ik kijk er onwijs naar uit! We gaan leuke dingen samen doen en het is zo fijn om is echt samen te zijn zonder de mannen (sorry guys).

Ik ben echt gewend geraakt in Paramaribo, Suriname. Ik voel me weer goed. Het gevoel van intense heimwee is gezakt en ik kan me over het gemis heen zetten. Het is zo zonde om me hier verdrietig te voelen! Voor ik het weet zit ik weer in het vliegtuig terug naar Nederland en dan sla ik mezelf voor me kop als ik niet genoten heb.

Steeds kreeg ik zo veel gedachtes door me hoofd over het ZIJN in Suriname, ik heb het van me afgeschreven:

# Oh Paramaribo.

Ik voel me vrij
en bezeten van liefde
Harstochtelijk gemis
Weet dat dat het is

Geuren verkleuren
In een web van gedachten
Weet waarom je iets doet
Niet erg om te wachten

Verzachten worden
Fijne mensen
Tekeningen op muren
Meer wil ik niet wensen

Wind door de haren
Met de neus in de lucht
Wereld van verschil
Dit is niet meer een vlucht

Denkend aan andere tijden
Werelden herleven
Leef met het moment
Elk is er maar even

Avonden dromen
Avonturen die komen
Zo veel te beleven
Sprekende bomen

Zee zonder blauw
Donkere Mistery
Vogels die fluiten
Heerlijk, heri heri

Ups naar dows
Sterk om te klimmen
Voel je het ook?
Die liefde van binnen?

Oh Paramaribo
Met je eb en je vloed
Weet je wel
Wat je met me doet?


  • 28 Januari 2014 - 16:44

    Christiene:

    OHHHHHHHH............... MICHELLE...................

    Heb jij dat gedicht zelf geschreven ?????

    Als je moeder haar koffer gaat pakken, kruip ik er stiekem in.

    Oh Paramaribo
    Met je eb en je vloed
    Weet je wel
    Wat je met me doet?

    Zou ook heel graag willen voelen wat het met mij zou doen hihihi......
    De hangmatten, de natuur, de zon, de mensen zonder BH's hahaha
    krikkemikke auto's, rust, slow, slak, uitstappen om de grond te controleren, zwemmen met een neutje,
    het hilarische gelach in de bios...Tjaaaaaa Ik ga sparen !


    Is het mogelijk om een stukje video in je reisverslag te stoppen ??
    een heel piep klein klein snufje
    Dikke vette knuf van Christiene en de rest natuurlijk




  • 28 Januari 2014 - 17:00

    Michelle Venema:

    Christiene. Zo leuk om jou reactie altijd te lezen! Ja ik heb het gedicht zelf geschreven! Kwam als een waterval op papier. Ik ga even hard op zoek naar een filmpje en anders zal ik er snel eentje voor je maken!

    Liefs een een dikke vette brasa!

  • 28 Januari 2014 - 19:43

    Elzard Haar Paps:

    Mooi meid en begrijp ik het goed dat mama echt komt ? dat zal heel gezellig zijn heel veel plezier en geloof mij als je terugbent zal je weer moeten wennen aan die idiote gehaastheid in NL Kuss mop en geniet er nog van en dan gaan wij onze droom uitmaken met het schrijven van ons boek van Lotje

  • 28 Januari 2014 - 20:01

    Ik Weer Je Vader Haha :

    Heb Mama gebeld en ze komt echt .............................. ik ben zo jaloers

  • 30 Januari 2014 - 13:42

    Rebeccie:

    Helemaal gelijk mop!
    Je bent het snel weer zat dat Nederland, dus lekker genieten van je leven daar!

    XXXXX

  • 30 Januari 2014 - 15:03

    Crombeecke Oma:

    Lieve Michelle,

    Wat een prachtig gedicht !!!!!!!!!!

    Door de ruimte daar, de stilte en geestelijk helemaal tot rust komen, kom je tot deze inspiratie.
    Knap van je Michelle, ik vind je geweldig.
    Inderdaad, dat doet Suriname allemaal met je.

    En je hoeft voorlopig nog niet terug!

    Heerlijk voor je dat mama twee weken lang straks bij je is daar.
    Dat worden twee onvergetelijke weken voor jullie beiden.

    Veel liefs, xxxxx, Oma.

  • 03 Februari 2014 - 02:48

    Je Dochter:

    Wauwie super mooi gedicht, heb 'm een aantal keer gelezen! Toppertje! smaksels

  • 04 Februari 2014 - 11:24

    Tonny Kriek:

    Hallo Michelle

    hoe gaat het met jou?heb je het naar je zin daar?
    Wat doe je zoal de hele dag?
    Hier alles goed,dikke knuffel Tante Ton


  • 04 Februari 2014 - 11:53

    Michelle Venema:

    Hoi Tante Ton!

    Zo leuk om een berichtje van u te lezen!
    Ja hier alles goed, ik heb het onwijs naar mijn zin!
    Doordeweeks werk, sport en zon in voornamelijk. En ik het weekend onderneem ik vaak leuke dingen.
    Tripjes, shoppen, relaxen, de dingen die je op vakantie doet.

    Goed om te horen dat alles goed gaat!
    Komt u nog naar Suriname?

    Dikke kus en brassa Michelle

  • 04 Februari 2014 - 21:02

    Snottie:

    Wauw liefje! Die had ik nog niet gelezen!!
    Wat een mooi gedichtje schat, talentje hoor

    Voor je het weet kan ik weer lekker met je knuffelen! Zin in!
    Dikke brasaa ;)

    Xx lottie

  • 05 Februari 2014 - 18:17

    Ju En Coen:

    Lieve Mies,
    Wat heb je het heerlijk daar! Denk nog maar lang niet aan Nederland, da's nog zooooo ver weg!!
    Een prachtig gedichtje heb je geschreven, heel beeldend!
    Toppertje!
    Dikke kus, Ju en Coen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 12 Nov. 2013
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 15530

Voorgaande reizen:

10 November 2013 - 03 Mei 2014

Paramaribo, Suriname

Landen bezocht: